7 inšpirácií pre eshopy ktoré vám prinesú spokojnejších zákazníkov a väčší zisk

7 inšpirácií pre eshopy ktoré vám prinesú spokojnejších zákazníkov a väčší zisk


Vždy sa rád inšpirujem inými firmami a inými krajinami. Snažím sa vyberať to, v čom sa mi zdajú inovatívni a potom to aplikovať u seba. Trošku viac času teraz trávim v USA. Táto krajina je na vrchole e-commerce (eshopy a biznis okolo toho) a všimol som si niekoľko inšpiratívnych veci, ktoré by mohli pomôcť aj slovenským eshopom robiť spokojnejších zákazníkov a pritom viac zarobiť.

1. Brutálne jednoduché vracanie balíkov a reklamácie

Úspech v biznise je o zjednodušovaní a odstraňovaní klientových problémov. Americké eshopy robí presne opak toho, čo u nás. Snažia sa čo najviac zjednodušiť reklamáciu a vracanie balíkov. Jednak ich vo väčšine prípadov môžete vrátiť bez akéhokoľvek dôvodu ale ešte aj toto sa vám snažia uľahčiť.

Robia to tak, že v balíku ktorý vám príde máte predvyplnenú adresu a pripravený obal so spiatočnou adresu na vrátenie vecí. Ak sa vám teda niečo nepáči, stačí to hodiť spať do obalu, ktorý ma samolepiaci uzáver a môžete to dať rovno kurierovi, na poštu alebo do ups-fedex boxu. Týmto sa to pre koncového zákazníka výrazne zjednodušuje. Nemusí hľadať adresu, obal, lepiacu pásku, nožnice a trápiť sa s tým.

Pointa je v tom, že sa viac oplatí ľudí presviedčať aby si bez strachu kupovali veci a skúšali. Keď im nebude niečo sedieť, nie je žiaden problém ich vrátiť. Takýto postup je v sume sumárum viac ziskový, ako keď klienta strašíte a robíte mu problémy s reklamáciou. Pretože bude oveľa viac rozmýšlať, či si niečo objedná.

Porozmýšlajte ako vo vašom eshope čo najviac zjednodušiť reklamácie a dať klientom o tom vedieť. Ak budete jedny z prvých, ktorý budú automaticky dávať obaly na vrátenie tovaru, získate u ľudí pár bodíkov k dobru a prinesie vám to v konečnom dôsledku väčší zisk.

0186

 

2. Akcie. Stále, každý deň – práca s mailami

Ak sa raz prihlásite do nejakého eshopu, zistíte, že majú nonstop akcie. Každý týždeň je niečo zlacnené, niečo nové, niečo výhodné. To nehovorím o veľkých sviatkoch, kde to robí každý. Hovorím o nonstop prístupe k akciám čo opäť podporuje predajnosť. Akcie sú celkom kreatívne a zaujímavé. Akcie nemusia trvať dlho. Napríklad 30% zľava na všetko do polhodinky. Čiže rýchlo treba kúpiť a často sledovať newsletter a info z vášho eshopu.

Niektoré eshopy ako napr. Victoria secret to trošku odrbávajú, čo neodporúčam. Napríklad kto dnes nakúpi za 50 dolárov tak ma donášku zadarmo, ale musí vložiť kód, ktorý ma v rámci tej akcie. Akcie sú teda není automatické pre všetkých, ale musíte k tomu použiť kód. Obchodník šetrí kvázi na tých ľudí, čo to zabudnú vyplniť a pritom to vnímaju ako zľavu. Ale na druhú stranu to vie zákazníkov nahnevať.

3. Žiadosť o rating za odmenu

Keďže sa veľa zákazníkov pri nákupe rozhoduje aj na základe recenzií iných, tu môžete získavať ďalšie zľavy alebo bonusy ak produkt ohodnotíte alebo sa s ním vyfotíte. V balíkoch teda máte výzvu k hodnoteniu a zato dostanete odmenu. Tu je celkom pekná štúdia ktorá ukazuje, že aj keď vás nenutia dávať dobré hodnotenia, ak vám niekto zane ponúkne odmenu, vo väčšine prípadov dáte pozitívnejšie hodnotenie ako bez odmeny.

rocksbox-feedback

4. Ručné odkazy

Pomaly sa to rozmáha aj na Slovensku. Väčšina predajcov pridáva do svojich balíkov ručné odkazy, priania a žiadosti o napísanie hodnotenia. Výnimkou nie sú darčeky alebo iné bonusy. Keď vymyslíte niečo naozaj kreatívne, zvýšite tak hodnotu vášho produktu v očiach zákazníka a opäť bude spokojnejší a môže dať lepšie hodnotenie. Toto robí na slovensku napríklad Martinus, ktorý ma legendárnu storku ako ich skladník kreslí obrázky na požiadanie zákazníkov.

5. UX a malé detaily v produktoch

Nie každý chce robiť akcie a zlacňovať svoje produkty. Dobrá cesta je svoj produkt v nejakom detaile posunúť o jeden malý krôčik oproti konkurencii. O obaloch sa nemusíme baviť. Tie sú brutal zjednodušené, premyslené a vždy ma zarazí akú haluz vymysleli.

Malými upgradami ale myslím také tie malé detaily ktoré keď vidíte prvýkrát, tak vás potešia. Napríklad ak máte papierové vreckovky v krabičke, tak posledných 5 vreckoviek je inou farbou aby ste vedeli, kedy vám už dochádzajú. Alebo sáčky na smeti voňajú po levanduli.

Porozmýšlajte nad takýmito malými vylepšeniami a prekvapkami aj vo vašich produktoch, alebo balíčkoch ktoré posielate.

thelmas-treats-delivery-box

6. Jednoduché doručovanie

S týmto sa asi moc nedá robiť, ale obrovskou výhodou e-commerce (eshopy v US) je jednoduché doručovanie. Pomerne veľa ľudí tu býva v rôznych komunitách, apartmánoch a podobne, ktoré majú vlastné recepcie. Čiže sa nemusíte trápiť, či budete doma keď príde kuriér. Jednoducho to nechá na recepcii. Alebo vám to hodi pred dvere. Sem-tam sa stane, že niečo zmizne ale je to úplne minimálne a firma vám to samozrejme preplatí. To znova podporuje nákup, pretože nemusíte čakať a dohadovať sa s kuriérmi.

7. Ak vás zaujíma podnikanie ako také,

a nie len eshopy, napísal som knihu .SUPPORT o podnikaní s príbehom Websupportu a 21 rád ako nájsť investora, ako spraviť biznis plán, ako zvýšovať hodnotu firmy atď. Kniha bude v predaju začiatkom novembra. Viac info na stránke: truban.support

akniha

Chcete vedieť cez aké 3 bezplatné nástroje organizujem všetky moje projekty?

Categories