Preco nerespektujem Radu pre reklamu


Dnes Rada pre reklamu opat publikovala PR spravy kde upozornuje na neeticke reklamy. A opat je medzi nimi aj WebSupport. Skusim vam vysvetlit, ako sa nato pozeram ja a preco ich nerespektujem, tak ako nerespektujem aj vela dalsich prikazov.

Ako prvy a hlavny bod chcem uviest, ze rada pre reklamu ma aj z mojho pohladu opodstatnenie a myslim si (poznam ludi v nej), ze sa z ich pohladu snazia robit spravnu vec a drzim im v tom palce.

Preco ale ich rozhodnutia nerespektujem? Mam nato 2 hlavne dovody a niekolko mensich:

1. BOD:

Nemyslim si, ze nase reklamy su neeticke. Nasim hlavnym, tajnym firemnym posolstvom jerobit svet aspon o trosku lepsi.  Vela pravidiel je na Slovensku pokrutenych a aj ked maju sluzit na ochranu ludi, robia presne opak. Preto si tento svet snazime robit lepsi podla nasho najlepsieho svedomia a vedomia.

V nasom lepsom svete nepotrebujeme radu pre reklamu, odbory, reklamacny poriadok a zmluvy, lebo:

V nasom lepsom WS svete sa vsetko snazime stavat na spokojnosti vsetkych zucastnenych stran (firma->zamestnanec->klient a spat). Snazime sa ponuknut a dohnut na podmienkach ktore su prinosom pre vsetkych v tomto svete a maju pre nich svoju hodnotu. Casto nie penaznu.

V nasom lepsom WS svete klientovi vratime peniaze ked si povie, ze je zo sluzbami nespokojny alebo cakal nieco ine. Bez vacsich natahovaciek. Nepotrebujeme aby nam to niekto prikazoval zakonom.

V nasom WS svete naozaj plati nas zakaznik nas pan. Nie je to ziaden bullshit a zo vsetkych sil sa snazime toto dodrziat (aj ked je to vela krat tazke).

V nasom svete sa k zakaznikovi spravame ako k nasim priatelom. Snazime sa im davat kopec sluzieb naviac. Pomahat nad ramec toho co ma objednane. Robit prednasky, pisat a zdielat nase vedomosti aby aj nasi klienti rastli s nami a darilo sa im. A v neposlednom rade sa nasich klientov snazime zabavit a rozosmiat. Pozyvat ich na rozne eventy a party. Ano, aj takto sa robi svet lepsim.

+ tu by som mohol rozpisovat dalsie romany co a ako sa snazime na nasom vlastnom ostrove/svete robit lepsie ako vidime okolo seba, ale o tom neni tento blogpost

2. BOD:

A ano! Naozaj si myslim, ze nase sluzby su to NAJLEPSIE co moze zakaznik dostat.

Aby to neznelo arogantne, uvedomujem si, ze nie su dokonale. Ale nas ciel je vecne sa k dokonalosti priblizovat. A ked sa stane, ze to niekedy pokulhava za vysokym standardom ktory sme sami nastavili, ideme sa roztrhat aby sme ho naplnili.

Taktiez plne respektujem snahy a kvality vsetkej nasej konkurencie, ktora je tiez super súper :).

Tie mensie dovody:

3. Pokial viem, ani jedno toto podanie nepodal nahnevany klient, ktoremu sme nechceli vyhoviet alebo ktoreho sme oklamali.

Podala ich nasa konkurencia alebo ludia, ktori sa dlhodobo z roznych pricin snazia WebSupportu skodit.

4. Je to viacero bodov v jednom. Je to kritika Rady pre reklamu, ktoru mozete brat ako moj feedback na vylepsenie.

– Nerespektujem eticke hodnotenie od ludi, ktori sami pouzivaju neeticke praktiky:

– listy a vyzvy od rady pre reklamu posobia velmi “strasidelne” (otazne je, ci aj pravne cisto). Ale ked to vidi clovek prvy krat, mysli si ze mu hrozi pokuta od nejakeho statneho organu a pomaly vezenie ak sa nedostavi na vysluch.

– nerespektujem rozhodnutie nejakeho zdruzenia ktore ma hlavne riesit reklamu svojich clenov, ked nie som jeho clen

– nerespektujem rozhodnutie zdruzenia, ktore odomna takto neeticky pyta peniaze za moju dalsiu obhajobu / odvolania

– nerespektujem rozhodnutie zdruzenia, ktore nema moj respekt, pretoze nevidim vysledky alebo snahu: o obmedzenie reklam ktore robia najvacsiu a realnu zlobu v spolocnosti a na mnohych ludskych osudoch. Predovsetkym tym myslim eticke reklamy na pozicky od nebankoviek (aj bankoviek) atd..

Zaver:

Som rad, ze rada pre reklamu existuje a svojim sposobom sa tiez snazi zmenit svet k lepsiemu.

My sa o to iste budeme nadalej usilovat nasim vlastnym sposobom a nasim videnim.

Mozno sa niekedy v buducnosti v tomto usili spojime. Ale zatial to zjavne kazdy vidime inac.

Enjoy. Berte a vychutnavajte :)

Categories